همراهم شوید

ساخت وبلاگ

در آزمایشگاه کالیبراسیون به طور کلی تعداد زیادی سنسور در آزمایشگاه وجود دارد که می توانند پارامترهای مورد نظر ما در محیط را تشخیص دهند. از جمله سنسورهای دما، فشار، رطوبت، گاز و…اما برای اینکه سنسورها دقت لازم را داشته باشند، باید در آزمایشگاه کالیبراسیون ، کالیبره شوند.

تمام سنسورهایی که تولید میشوند با نمونه مشابه خود تفاوت دارد و قطعا داده های متفاوتی را ارائه میدهند. تفاوت در طراحی سنسور بدان معنی است که ممکن است دو سنسور مشابه در یک شرایط یکسان واکنش های متفاوتی از خود نشان دهند. پاسخ و نتایج بعضی از سنسورها با گذشت زمان تغییر میکند و به کالیبراسیون دوره ای نیازمند هستند.


سنسورهای دما در آزمایشگاه ها کاربرد زیادی دارند.بطور کلی ، تمام دستگاههای برودتی و حرارتی و کلیه چمبرها از سنسورهای دمایی برای اندازه گیری دما استفاده می کنند.بدیهی است که سنسورهای دما نیز باید مانند هر ابزار دیگری که استفاده می کنید ، به طور مرتب برای صحت و دقت کالیبره شوند. برای ابزارهایی که دارای چند سنسور دمایی هستند، هر سنسور باید به صورت جداگانه کالیبره شود. اگر هیچ سابقه ای وجود ندارد یا بیش از یک سال از آخرین آزمایش گذشته است ، قبل از استفاده دقت سنسور را بررسی کنید.


نکته مهم در خصوص کالیبره سنسورهای تجهیزات آزمایشگاهی این است که این سنسور ها باید حتما در شرایط کاری و داخل چمبری که استفاده می شوند کالیبره شوند و نمی توان سنسور را جداگانه کالیبره کرد و سپس داخل دستگاه قرار داد یا سنسوری که روی یک دستگاه کالیبره شده را نمی توان داخل دستگاه دیگری قرار داد.

ادامه مطلب را در اینجا مطالعه کنید

همراهم شوید...
ما را در سایت همراهم شوید دنبال می کنید

برچسب : آزمایشگاه های کالیبراسیون, کالیبره کردن, انواع کالیبراسیون, نویسنده : enavak enavakoffice بازدید : 208 تاريخ : شنبه 11 مرداد 1399 ساعت: 15:25

انواع مختلفی از وسایل که برای حمل و نقل در باربری ستارخان  از آن‌ها استفاده می شود شامل مدل های مختلف اتومبیل های باربری هستند که باعث شده تا تغییراتی بنیادین در صنعت جا به جایی ایجاد کنند.
در باربری ستارخان کلمه اتوبار واژه ای است که برای جا به جایی و حمل وسیله از راه زمینی مورد استفاده قرار می گیرد.


 اما واژه باربری معنی کلی تری می دهد و به معنی حمل بار بوسیله انواع وسایل نقلیه (زمینی، هوایی و دریایی) است.
بیشتر مردم گاهی اوقات کلمه های اتوبار و باربری را به جای یکدیگر استفاده می کنند و از متفاوت بودن این دو اطلاعی ندارند اما باید بدانیم که این دو واژه معانی مختلفی دارند.


بطور کلی از کلمه اتوبار اکثرا برای شرکت‌هایی با فعالیت در زمینه حمل و جابجایی وسایل منزل و یا اداره و حتی سطوح مختلف بسته‌بندی استفاده می‌شود.
عموما به مابقی شرکتها که توانایی حمل بار با استفاده از هرگونه وسیله ای را دارا می باشند شرکت های باربری می گویند.


از دیرینه تا کنون یکی از دغدغه های مهم بشر جا به جایی ست و باعث پیشرفت و توسعه تمدنها بوده است. در مفهوم کلمه باربری و اتوبار می توان به انتقال دادن و جا به جا کردن انسان، اموال و کالا ها از مکانی به مکان دیگر اشاره نمود. بشر برای سهولت در کارها چرخ را اختراع کرد و از حیوانات برای حمل و نقل بهره جست و کم کم بر حسب محیط زندگی اش به شکل های متفاوت و مختلف حمل و نقل را ایجاد نمود. به تدریج جابجایی با پای پیاده حیوانات جایش را به ارابه های بزرگ و بهتر داد و به این ترتیب جابجایی و تجارت در بین شهر ها، کشورها و قاره ها رونق یافت. 

ادامه مطلب را در اینجا مطالعه کنید

همراهم شوید...
ما را در سایت همراهم شوید دنبال می کنید

برچسب : باربری , باربری ستارخان, هزینه باربری, نویسنده : enavak enavakoffice بازدید : 168 تاريخ : شنبه 11 مرداد 1399 ساعت: 15:20

در تعریف باربری باید گفت که در باربری غرب تهران به طورعمومی به معنای جابجا کردن وسایل چه وسایل منزل و چه وسایل یک اداره یا سازمان می باشد . همچنین می توان گفت به معنای جابجا و منتقل کردن وسایل از یک مکان به مکان دیگر است. به همین دلیل هم افراد برای این کار بهتر است برای سهولت در کار خود با باربری غرب تهران تماس بگیرند.


بیمه باربری به منظور ضمانت و تضمین سلامت ظاهری و باطنی کالا انجام می گیرد و در صورتی که کالایی در هنگام جابجایی از یک مکان به مکان دیگر دچار نقص و مشکلی شود ، طبق بیمه نامه باید خسارت آن جابجا شود . این نوع بیمه نامه مهمترین اهمیت را در جابجایی وسایلی که حساس ترند مانند وسایل برقی می باشد .


اگر تاجران و تولید کنندگان قصد داشته باشند کالاهای تولیدی خود را به کشورهای دیگر صادر نمایند برای این کار معمولا از روش های باربری دریایی و هوایی استفاده می نمایند که به این روش کارگو گفته می شود و در این روش کالاها ی صادراتی به شیوه های خاصی می بایست بسته بندی شوند . این روش یکی از رایج ترین روش های حمل و نقل و انتقال بار به خارج از مرزهای یک کشور می باشد .


در زمان های دور جا به جایی و حمل و نقل اکثرا به صورت زمینی و از طریق چهار پایان صورت می گرفت. با توسعه و پدیدار شدن علم و فناوری و دگرگونی هایی که در زندگی انسان ایجاد شد، برای حمل و نقل و باربری نیز از روش های مختلفی استفاده شد. در نتیجه مدل ها و روش های مختلفی در سطوح پیشرفته ی حمل و نقل را طی این سال ها شاهد بودیم.

ادامه مطلب را در اینجا مطالعه کنید

 

همراهم شوید...
ما را در سایت همراهم شوید دنبال می کنید

برچسب : باربری , باربری غرب تهران, هزینه باربری, نویسنده : enavak enavakoffice بازدید : 199 تاريخ : شنبه 11 مرداد 1399 ساعت: 15:16

 

علت استفاده از چربی گیر این است که چربی های موجود در فاضلاب به علت ساختار مولکولی پیچیده و سنگین، به سختی در مسیر لوله حرکت کرده و به جداره چاه یا لوله های انتقال فاضلاب می چسبند. این امر باعث انسداد و گرفتگی لوله و گرفتگی چاه جذبی دفع فاضلاب می شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل چربی ها توسط سیستم چربی گیر ثقلی، جمع آوری شده و به علت اختلاف دانسیته در سطح مخزن تجمع پیدا می کنند و از جریان اصلی فاضلاب جدا می شوند. چربی گیر ثقلی API توانایی حذف چربی های محلول فاضلاب را نداشته ولی چربی های نامحلول را تا راندمان 90 درصد، جدا می کند.


در واقع کاربرد اصلی چربی گیر ثقلی برای جمع آوری چربی های نامحلول ، موجود در فاضلاب آشپزخانه ها و رستوران ها میباشد. این چربی ها در اثر مصرف روغن های گیاهی و حیوانی در تولید و طبخ غذا، تولید شده و هنگام شستشوی ظروف و تجهیزات پخت، تحت عنوان فاضلاب وارد سیستم دفع فاضلاب می شود.


مزایای استفاده از چربی گیر آشپزخانه  صاحبان رستورانها و آشپزخانه های صنعتی را به استفاده از این سیستم ها راغب میکند. از مهمترین این مزایا موارد زیر بیش از همه مورد توجه است.
جلوگیری از ورود روغن و چربی از طریق لوله فاضلاب به منهول ها و دیواره‌های چاه جاذب.  در نتیجه از مسدود شدن و گرفتگی لوله‌های انتقال فاضلاب و چاه جذبی جلوگیری خواهد شد.


پایین آوردن بار آلودگی فاضلاب ورودی برای ورود به مراحل بعد تصفیه خانه (در تصفیه خانه‌های بتنی و فلزی و بالا بردن راندمان تصفیه خانه)
جلوگیری از پر شدن سریع چاه جذبی به دلیل ورود ذرات معلق نظیر برنج، پلاستیک، تکه های غذا و... به دلیل استفاده از سبد آشغالگیر در ورودی جریان فاضلاب.

ادامه مطلب را در اینجا دنبال کنید

 

همراهم شوید...
ما را در سایت همراهم شوید دنبال می کنید

برچسب : چربی گیر, انواع چربی گیر, قیمت چربی گیر, نویسنده : enavak enavakoffice بازدید : 190 تاريخ : شنبه 11 مرداد 1399 ساعت: 15:10

در بانک‌ها سیستم‌های برق اضطراری از این هم پیچیده‌تر است و در زمان قطع جریان برق، به‌سرعت وارد عمل می ‌شود و درب اتوماتیک شیشه ای  را به ‌صورت اتوماتیک قفل می‌ کند. این سیستم‌ها بسیار قدرتمند هستند و مخصوص مراکزی طراحی‌شده ‌اند که نیاز به امنیت و ایمنی بالایی دارند. سیستم برق اضطراری چنین مراکزی قابلیت برنامه ‌ریزی دارد و می‌توان حالت‌های مختلفی را برای آن تعریف کرد . 


ممکن است حین انجام باز و بسته شدن درب اتوماتیک شیشه ای، سیستم برق شهری به‌ صورت ناگهانی قطع شود و برق به‌ صورت نیمه بسته باشد؛ در چنین شرایطی سیستم برق اضطراری مخصوص این وسیله‌ها چنین شرایطی را تشخیص می ‌دهد و وارد عمل شده و درب را به ‌صورت کامل می ‌بندد.


برای درب‌ های اتوماتیک در زمان قطع جریان برق علاوه بر سیستم برق اضطراری که باز و بسته کردن آن را به‌صورت تمام اتوماتیک انجام می‌دهد، حالتی دیگر هم تعریف‌شده که وسیله‌ای است تا خلاص کردن درب اتوماتیک به‌صورت دستی باز و بسته شود. در چنین حالتی با خلاص کردن محور گیربکس می‌توان درب را باز و بسته کرد.


همان‌طور که در این مقاله به کارکرد درب اتوماتیک شیشه ای در زمان قطع جریان برق اشاره شد باید گفت که امروزه اغلب درب پارکینگ‌ها عمدتاً از از نوع اتوماتیک می‌باشد و برای ایجاد راحتی و ایمنی بیشتر از درب اتوماتیک های مناسب پارکینگ منازل و سایر ساختمان‌ها استفاده شود.


در زمان قطع برق به دلیل نرسیدن انرژی الکتریکی به سنسورها و به تبع آن متصل نشدن فرکانس‌های ریموت امکان باز شدن درب پارکینگ بدون برق امکان‌پذیر نیست و زمانی می‌توان اقدام به باز کردن درب اتوماتیک پارکینگ بدون ریموت پرداخت که درب پارکینگ مجهز به خلاص کن دستی باشد. در توضیحات بالای صفحه مطلب نحوه کارکرد خلاص کن درب اتوماتیک به طور کامل بیان شده است.

ادامه مطلب را در اینجا دنبال کنید

 

همراهم شوید...
ما را در سایت همراهم شوید دنبال می کنید

برچسب : درب اتوماتیک, درب شیشه ای, درب اتوماتیک شیشه ای, درب اتوماتیک گرد, نویسنده : enavak enavakoffice بازدید : 157 تاريخ : شنبه 11 مرداد 1399 ساعت: 15:04

وجود رطوبت در کارخانه های بافندگی و تولید پارچه مزایای زیادی دارد که باعث افزایش سودآوری و نهایت بهره وری میگردد. به همین دلیل از رطوبت ساز التراسونیک استفاده می شود.
ایجاد رطوبت مطلوب در طی فرایند ذخیره سازی و تولید پارچه از کاهش حجم و وزن پارچه جلوگیری می کند. کاهش حجم و وزن پارچه ، باعث افزودن نخ بیشتر به پارچه برای ریسندگی میشود و این یعنی استفاده از پارچه بیشتر و سود کمتر.
رطوبت دهی صحیح با دستگاه رطوبت ساز التراسونیک ، در الیاف و نخ ها باعث افزایش مقاومت و حفظ کشش نخ شده و در نتیجه آن محصول بسیار با کیفیت تری تولید میشود. در نتیجه افزایش کیفیت نخ برای بافندگی و عدم پاره شدن مکرر آن در حین دوخت، میزان ضایعات آن نیز به حداقل ممکن می رسد.


رطوبت در کارخانه های نساجی ، الکتریسیته ساکن را از بین میبرد. در صنعت نساجی به هنگام انجام عملیات بر روی نخ ها و یا الیاف ، به دلیل اصطکاک ناشی از برخورد و کشیدن الیاف بر روی هم ، الکتریسیته ساکن پدید می آید. این الکتریسیته ساکن باعث ایجاد مشکلات فراوانی به هنگام تولید پارچه می شود.

بعنوان مثال الکتریسیته ساکن باعث ایجاد اختلال در حرکت الیاف به هنگام انتقال بین ماشین آلات بافندگی میشود. این الکتریسیته ساکن ، به دلیل وجود بار الکتریکی ، گرد و غبار موجود در هوا را به پارچه جذب می کند. وجود بار مثبت و منفی در بین الیاف باعث درهم شدن نخ های مجاور هم و دور شدن آنها از هم میشود. در اثر الکتریسیته ساکن الیاف پارچه باعث انسداد دستگاه های دوخت و خراب شدن آنها میشوند. همچنین این الکتریسیته برای افراد و کارکنان کارخانه نیز می تواند مزاحمت و شوک الکتریکی ایجاد کند. در حالی که رطوبت می تواند الکتریسیته ساکن موجود را کاهش و از بین ببرد.

ادامه مطلب را در اینجا مطالعه کنید

 

همراهم شوید...
ما را در سایت همراهم شوید دنبال می کنید

برچسب : رطوبت ساز, قیمت دستگاه رطوبت ساز, انواع رطوبت ساز, نویسنده : enavak enavakoffice بازدید : 170 تاريخ : شنبه 11 مرداد 1399 ساعت: 15:00

 

برای تعیین بهترین سازه فضاکار از ابعاد مختلف (از بعد قیمت تمام شده سازه،از بعد سرعت اجرا سازه، ازنظر قابلیت فرم پذیری سازه ،از لحاظ  قابلیت نصب جرثقیل وتحمل بارهای مختلف بر سازه، از نظر مقاومت سازه در برابر زلزله و تحمل سازه در برابر آتش سوزی و…) قابل بررسی می باشد. بعد از بررسی ها متوجه خواهید شد که سازه فضاکار بسیار مقرون به صرفه است.


امروزه با پيشرفت علوم و تكنولوژي نيازها و خواسته هاي جديدي در زمينه مهندسی سازه رخ نموده است . عامل زمان در ساخت سازه ها اهميت دو چندان يافته و اين امر گرايش به سازه هاي پيش ساخته را افزايش داده است. همچنين با افزايش جمعيت جوامع بشري، عالقه به داشتن فضاهاي بزرگ بدون حضور ستون هاي ميانی خواهان بسيار پيدا كرده است.

در اين راستا از اوايل قرن حاضر تعدادي از متخصصين مجذوب قابليت هاي منحصربه فرد سازه فضاكار گشته وپاسخ بسياري از نيازهاي جديد را در اين سازه ها جسته اند و البته به نتايج بسيار مهم ومثبتی نيزدست يافتند. با دستيابی به اين نتايج علاقه محققين نيز بيشتر شد و هنوز هم كه چندين دهه از اين امر می گذرد مطالعه روي سازه فضاكار مورد توجه كانون هاي متخصصين و محققين است. منظور از عبارت سازه فضاكار، سيستم هاي اسكلت فلزي بوده كه از بافت تعداد زيادي المان يا مدول با شكلهاي استاندارد به يكديگرتشكيل میشوند ونهايتا يك سيستم سبك وبا صلبيت زياد را ايجاد می كنند.


سازه فضاکار سیستم خرپای سه بعدی است که دهانه های آن در دو جهت گسترش یافته اند و اعضای آن فقط در کشش و یا فشار می باشند . در حالی که اصطلاح قاب به درستی به سازه هایی با  اتصالات صلب اشاره می کند ، سازه فضاکار به طور مشترک برای سازه هایی با اتصالات مفصلی و صلب به کار می رود .

ادامه مطلب را در اینجا مطالعه کنید

همراهم شوید...
ما را در سایت همراهم شوید دنبال می کنید

برچسب : سازه فضاکار , سازه های فضایی , سازه های مدرن, نویسنده : enavak enavakoffice بازدید : 163 تاريخ : شنبه 11 مرداد 1399 ساعت: 14:54